VÄLJ DITT DRIVHUS

Gå till Drivhuset Norden
UPPSALA
SV

LOOPA-METODEN – kunddriven utveckling

loopa utvecklar idéer
Loopa är ett konkret och handling-baserat arbetssätt för hur du kan utveckla innovativa idéer, tjänster, produkter och koncept – loopa med kundvärdet i fokus.

Loopmetoden bygger på internationell forskning kring affärsutveckling, entreprenöriellt lärande och validerade konkreta verktyg för hur man utvecklar sin affärsmodell i samklang med marknaden. Grundstenarna i metoden vilar på Steve Blanks, Customer Developement, Saras Sarasvathys, Effectuationoch Alexander Osterwalders Business Model Canvas. Metoden är utvecklad tillsammans med och kvalitetssäkrad av Chalmers School of Entrepreneurship, en av världens topprankade universitet på området.

Genom loopmetoden skapas:

  • Tydliga definierade kundsegment/målgrupper.
  • Ökad förståelse och kunskap om kunden/målgruppen.
  • Paketerade värdeerbjudanden och lösningar utformade utifrån kundernas/målgruppernas specifika och prioriterade behov/problem.
  • Ett tydligt värdeerbjudande.
  • En tydlig bild av positionering och En bild av hur trender påverkar oss, våra kunder och våra erbjudanden.
  • Etablerade relationer med potentiella kunder.

Relaterade historier

Se alla historier

Pitcha som ett proffs!

Det förekommer alltför ofta att entreprenörer vill visa upp hur deras idéer...

Läs mer

Lean Canvas – Att testa sin idé

Lean Canvas Model är en mall som bygger på den populära Lean...

Läs mer

En konkurrent – hot eller vän?

Att generera idéer och ta fram ett affärskoncept är ofta en lång...

Läs mer

Att bedriva en hobbyverksamhet

Att driva en hobbyverksamhet kan vara en utmärkt möjlighet för de som...

Läs mer

LÄR KÄNNA DIN MÅLGRUPP

Det förekommer ofta att entreprenörer ställer sig frågan: Min produkt och/eller tjänst...

Läs mer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!