VÄLJ DITT DRIVHUS

Gå till Drivhuset Norden
UPPSALA
SV

LOOPA-METODEN

Loopa är ett konkret och handlingsbaserat arbetssätt för hur du kan utveckla innovativa idéer, tjänster, produkter och koncept – med kundvärdet i fokus.

Loopmetoden bygger på internationell forskning kring affärsutveckling, entreprenöriellt lärande och validerade konkreta verktyg för hur man utvecklar sin affärsmodell i samklang med marknaden. Grundstenarna i metoden vilar på Steve Blanks, Customer Developement, Saras Sarasvathys,Effectuationoch Alexander Osterwalders Business Model Canvas. Metoden är utvecklad tillsammans med och kvalitetssäkrad av Chalmers School of Entrepreneurship, en av världens topprankade universitet på området.

Genom loopmetoden skapas:

  • Tydliga definierade kundsegment/målgrupper.
  • Ökad förståelse och kunskap om kunden/målgruppen.
  • Paketerade värdeerbjudanden och lösningar utformade utifrån kundernas/målgruppernas specifika och prioriterade behov/problem.
  • Ett tydligt värdeerbjudande.
  • En tydlig bild av positionering och En bild av hur trender påverkar oss, våra kunder och våra erbjudanden.
  • Etablerade relationer med potentiella kunder.

Relaterade historier

Se alla historier

Lean Canvas – Att testa sin idé

Lean Canvas Model är mall som bygger på den populära Lean Startup-metodiken...

Läs mer
Möjlighetskartan

Hur kommer man på en idé?

Möjlighetskartan är ett verktyg man kan använda sig av om man vill...

Läs mer

TOOKIG-METODEN

Tookig är Drivhusets ledarskapsmetod skapad för innovations och utvecklingsprocesser där vi väljer...

Läs mer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!