Att forma en idé bygger på kreativitet och begränsas inte av några som helst ramar. Att etablera en idé bygger på guidning och efterforskning. Att sedan sälja en idé bygger på strategi inom kommunikation.

Det förekommer alltför ofta att entreprenörer vill visa upp hur deras idéer kommer att göra succé genom att demonstrera komplexa affärsplaner med avancerade kalkyler och beräkningar i syfte att övertyga investerare att just deras innovation är värd att satsa sitt kapital på.
Även om detta kommer till att bli väsentligt material så är det inte affärsplanen som utgör din säljande pitch utan det är din kommunikationsstrategi som får publiken att lyssna på dig och din idé.
5 simpla byggstenar att ta hänsyn till när du förbereder en pitch:
(P) roblemlösning.

(I) nspirera.

(T) änk som din publik.

(C) oncise.

(H) järta.


Dessa grundläggande tips är alltid bra att ha med sig i bakfickan. Men för fler ess i rockärmen finns det oerhört mycket mer, bra material att undersöka och ta del av. Hör av dig till oss på Drivhuset och håll dig uppdaterad på våra sociala medier för att lära dig mer om att pitcha!