Drivhuset har lärt oss att verifiera ett behov på marknaden innan vi börjar skapa något.

Drivhuset har lärt oss att verifiera ett behov på marknaden innan vi börjar skapa något.
Här är vi. Nisse, Linus och Victor! Vi är Sun Labs Nordic och vi arbetar med att få fler företag och deras medarbetare att arbeta tillsammans med sitt hållbarhetsarbete (många kallar det CSR-arbete).
Sun Labs grundades efter att vi (Victor, Linus och Kasper) gjorde vårt kandidatarbete på Civilingenjör IT. Vi ville få fler att förstå varför förnybara energikällor är bra och innebörden av en kWh. Vår lösning var roliga och lekfulla visualiseringar i realtid för solcellsanläggningar.

Sedan dess har vi pivoterat (ett finare ord för att vår förra idé inte funkade så bra, och nu testar vi en ny) och pivoterat och… pivoterat. Men fortfarande så är vår kärna i att vi vill förmedla abstrakt information på ett förståeligt och lekfullt sätt. Självklart automatiskt! ?

Vi har haft hjälp av Drivhuset med att ifrågasätta våra idéer, undersöka och verifiera behovet på marknaden innan vi skapar något och med stor sannolikhet slösar bort värdefull tid. Tacksamt också att vi sitter i grannkontoret och att dom alltid är öppna för en kaffe (eller två). ☕️
Det senaste året så har vi arbetat med att utveckla vår hållbarhetsplattform som vi kallar Mimer (vilket Linus gulliga fluffiga hund också heter ?). Vi skapade Mimer för att lagra all hållbarhetsdata på ett centralt ställe. Detta i sin tur medför att Mimer tar bort det jobbiga från att hållbarhetsrapportera enligt standarder som GRI utan några förkunskaper, det sköter vi.
? hej
